USZKODZENIA NARZĄDU SŁUCHU – PROGRAMOWANIE TERAPII. ELEMENTY METODY-WERBOTONALNEJ.
Termin 28 – 29 kwietnia 2018 (sobota w godz: 9-17, niedziela w godz: 9-13)
Koszt uczestnictwa: 180zł
Zapisy przez
Poruszane zagadnienia:
- Rozwój funkcji słuchowych. Deprywacja słuchowa.
- Niedosłuch – aspekt medyczny, logopedyczny i pedagogiczny.
- Uszkodzenia jednostronne i ich konsekwencje w rozwoju językowym.
- Typologie uszkodzeń narządu słuchu: aspekt medyczny i logopedyczny.
- Uszkodzenia narządu słuchu
- Wywiad surdologopedyczny.
- Funkcjonalna diagnoza surdologopedyczna.
- Rozwój mowy i zaburzenia mowy u dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu.
- Wychowanie słuchowe czy wychowanie słuchowo-językowe? Trening słuchowy.
- Metody i strategie w terapii dzieci z uszkodzeniami słuchu.
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca.
- Naturalne języki migowe a system językowo-migowy.
- Karta Oceny Zachowań Komunikacyjnych (KOZK) i Karta Samooceny Umiejętności
Komunikacyjnych (KSUK). - CAPD – charakterystyka zaburzenia, diagnostyka i przedstawienie wybranych metod terapii.
- Przedstawienie wybranych pomocy logopedycznych i materiałów dydaktycznych.
- Teoretyczne podstawy metody werbo-tonalnej oraz systemu SVAG
- Sprzęt elektroakustyczny stosowany w terapii
- Samogłoski – rytm ciała i rytm fonetyczny
- Sylaby prymarne – rytm ciała i rytm fonetyczny
- Dyskusja
Zajęcia będzie poprowadzić Agnieszka Dziedzic – pedagog specjalny, logopeda-audiolog. Ukończyła studia doktoranckie z zakresu pedagogiki specjalnej na seminarium naukowym: Lingwistyka edukacyjna. Zajmuje się programowaniem rozwoju językowego u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji. Członek Polskiego Stowarzyszenia Metody Fonogestów oraz Centrum Edukacji Niesłyszących i Słabosłyszących KUL. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki wczesnej diagnozy i terapii dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu oraz edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel akademicki na studiach podyplomowych z zakresu logopedii i pedagogiki specjalnej. Autorka kilku artykułów naukowych dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z wadą słuchu. Uczestniczyła w 6-miesięcznym stażu naukowo-dydaktycznym w Poliklinice SUVAG w Zagrzebiu, podczas którego zdobyła wiedzę i praktyczne umiejętności pracy z osobami z zaburzeniami mowy i komunikacji z wykorzystaniem metody werbo-tonalnej. Uczestniczyła w kilkudziesięciu konferencjach naukowych, sympozjach, warsztatach i szkoleniach. Od kilku lat związana z międzynarodowym ruchem “Wiara i Światło”.
Dodaj komentarz