Polecamy! Pomoc terapeutyczna „Trenuj mózg z Neuronkiem”

Jesienne przygody w Neuronowym Lesie to pierwsza część cyklu zatytułowanego Trenuj mózg z Neuronkiem – zbioru ćwiczeń do rozwijania procesów poznawczych, a także sprawności językowych i narracyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Proponowane w tej części ćwiczenia odnoszą się do jednej z czterech pór roku – jesieni – i zachodzących wraz z jej nadejściem zmian w przyrodzie.

Dzieciom, przy rozwiązywaniu kolejnych zadań, towarzyszy bohater – Neuronek. Jego opowieści łączą tematycznie kolejne zadania, tworzące spójną tematycznie opowieść. Konstrukcja materiału ćwiczeniowego umożliwia jego stosowanie w kształtowaniu zachowań językowych i rozwiązywania problemów doświadczanych przez dziecko w różnych sferach życia. Zeszyt zawiera dwa bloki ćwiczeń: do terapii indywidualnej (w tym propozycje zabaw w domu) oraz do terapii grupowej. Taka konstrukcja ćwiczeń daje możliwość metodycznie opracowanego materiału ćwiczeniowego w pracy z dziećmi o różnych deficytach rozwojowych oraz elastycznego doboru zadań do indywidualnych potrzeb każdego dziecka i warunków prowadzenia zajęć usprawniających. Zeszyt polecany jest jako pomoc dla pedagogów, psychologów, logopedów  przy konstruowaniu zarówno zajęć edukacyjnych dla dzieci w normie biologicznej, jak też zajęć terapeutycznych dla dzieci z różnymi zaburzeniami neurorozwojowymi.

ksiazka

„Recenzowany zeszyt jest oryginalną propozycją metodyczną dla osób pracujących
z dziećmi dotkniętymi zaburzeniami rozwojowymi. Zawarte w nim treści, zaproponowane strategie postępowania terapeutycznego, struktura oraz załączone materiały ikoniczne dowodzą z jednej strony dojrzałości myślowej Autorek, zdobywających szlify naukowe w najlepszym polskim ośrodku refleksji logopedycznej, z drugiej – świadczą o świeżości spojrzenia na problematykę terapii zaburzeń rozwojowych, w tym językowych dziecka (…).

Stworzone przez nie opowiadania, inspirowane gatunkiem bajki terapeutycznej, są interesujące, wzruszające, wolne od płaskiego i nachalnego dydaktyzmu, inspirujące do wysiłku i nauki poprzez radosną zabawę. Stanowią tym samym realną i atrakcyjną alternatywę dla świata kreowanego przez cyberprzestrzeń.”

 

Z recenzji dr hab. Mirosława Michalika, prof. UP

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *